Då har vindarna lagt sig efter höstens matande av giganttitlar som jag har svalt som en glupsk Pac Man. Man är mätt, proppmätt därför är det lite extra kul när en helt ny titel landade på skrivbordet i detta fall ”Never Dead”.
Du är Bryce som för 500 år sedan dömdes till evigt liv och nu själv ska jaga demoner i brist på annat. Till din hjälp har du din kropp som du kan plocka ned som en byggsats och bara bli ett huvud som rullar omkring. Det är praktiskt då du ska lösa de olika puzzlen som du stöter på. Förutom din kropp har du ett gäng vapen och något som liknar ett svärd.
Med detta springer du omkring och slår ihjäl demoner och drar torra skämt och löser halv kluriga puzzel. Men trotts att detta kunde varit ett bra spel med roliga små idéer så känns det så meningslöst. Jag förstår inte grejen med att man ska behöva plocka isär kroppen, är det inte enklare att bara vara ett rullande huvud igenom hela spelet typ som i ”Wizz Ball” till C=64. Det känns som man missat hela grejen med trevligt äventyr och meningsfulla attribut. Att slå ihjäl monster och låta kulorna vina luften gillar nog de flesta. Men det är även lika lätt att bli uttråkad om man känner att storyn inte håller och allt skjutande blir totalt poänglöst manglande, för det är precis så det är i Never Dead, djupt besviken.
Finns till Xbox, Ps 3
No comments