Jag har aldrig varit någon större dyrkare av vare sig Splinter Cell eller Ghost Recon därför så hade jag inga större förväntningar på 3ds versionen. Oftast blir de konverterade versioner så mycket sämre än originalen. Men även en gammal stöt som jag kan ha fel.
För det första är det inte en konverterad version utan special gjord för 3ds. Ubi har tillsammans med Julian Gollop, producenten och mannen bakom tidlösa klassikern Xcom tagit fram den helt nya versionen av Ghost Recon. Så där fick jag på näbbet för mina fördomar.
Ghost Recon Shadow Wars var långt över förväntningar och spelplanen ser helt annorlunda ut mot vad man är van vid från de stora syskonen . Inte snyggt, men funktionellt och utan massa förvirrande plotter. Nya 3ds tar fram höjd och djup på ett livfullt sätt så man faktiskt får känslan av djup i den annars ganska grafiskt fattiga spelmiljön,
Du styr över fem olika karaktärer prickskytt, medicinare, stealth-soldat och en tungt beväpnad Rambo. Med dessa ska du strategiskt ta dig igenom banorna som kantras av problem. Det är förbannat underhållande och tiden liksom springer i väg.
Som jag tidigare skrev inte det snyggaste jag har sett men faktiskt det roligaste Ghost Recon i serien. Ghost Recon visar att storleken inte har någon betydelse utan spelglädjen är det absoluta och centrala i det stora hela.
No comments